kau kata vs aku kata


bile aku tanya??? 
kau kata...
xde apa-apa

bile aku tanya lagi???
kau kata lagi...
xde apa-apa

TAPI

bile aku tengok...
memang macam ade sesuatu...
kau cube..
sembunyikan...

kau tak perlu berbohong..
aku kenal kau..
kalau ade..
bagitau aku...
tak perlu berselindung....

aku taknak hidup dalam kebencian...
kalau tak puas hati bagitau...
susah sangat nak mintak pertolongan dari aku...

demi allah...
aku tak berkira kawan...

kalau kau nak tau???
aku tak sabar nak pergi dari sini
cuma masa untuk aku belum tiba lagi...
yang pasti aku benci hidup begini...

alahai apasal aku emosi nih!!!!!!!!!!!!!!!


2 comments:

Anonymous said...

Beberapa catatan dalam bersahabat adalah :
1. Dekat dan pilih orang yang satu aqidah untuk dijadikan sahabat, yang jujur dan baik perangainya, yang banyak ilmunya, yang taat menjalankan dan memperjuangkan agama, yang berpegang pada Sunah Wal-Jamaah, yang Zuhud terhadap dunia.
2. Jauhi orang yang kafir, yang banyak berdusta dan berghibah, yang jahil dan kurang akal, yang rakus dunia, yang penakut, yang fasik dan munafiq.

Anonymous said...

Sedangkan hak-hak dan kewajiban dalam bersahabat adalah :
1. Menolong dengan harta apabila sahabat berada dalam kesulitan ekonomi, dengan tenaga untuk membantu meringankan pekerjaannya serta dengan nasehat dan pikiran untuk melepaskan beban kejiwaannya.
2. Memberi salam dan menjabat serta memeluknya saat bertemu dan berpisah.
3. Memberikan pujian atau menyebutkan kebaikan yang dilakukan oleh sahabat, sejauh diyakini tidak menimbulkan riya.
4. Memanggil dengan panggilan yang baik.
5. Tidak menceritakan aib, baik ketika dihadapannya atau di belakangya.
6. Memaafkan kesalahannya.
7. Mendoakan dalam berbagai kesempatan.
8. Menunaikan semua hak sahabat dengan ikhlas.
9. Tidak menyusahkan atau membebani sahabat.