Pengorbanan..............

Berkorban atau pengorbanan...


Itu yang harus aku dan suami lakukan...zarif perlukan perhatian dari kami berdua..terutama aku kata jiran yang prihatin..manakan tidak aku sring tinggalkan si comel kerana tuntutan kerja.....

Apa...??????????

Aku bukan kejar kerja tetapi....mungkin orang tak faham...
Kata jiran : "aku rase kau kena berhenti...zarif ni perlukan kasih sayang!!!!!!!!!!
Kata aku  : "bukan aku tak bagi...rasenya sepenuh perhatian aku berikan"
Kata jiran : mungkin pada dia takk cukup...sebenarnya zarif budak baik...!!!
Kata aku : "abih nape pengasuh lama kata die buat peel jek...
Kata jiran : "Itulah die nak perhatian dari ayah dan ibu...........................
(kami saling berpandangan.......kemudian berbincang adakah aku atau die yang perlu berkorban...jika ikut tuntutan memang sepatutnya aku..tapi banyak perkara yang perlu aku pertimbangkan.....ini semua ujian Allah....kami redha menerima ketentuan illahi....naluri mengatakan aku...................aduhai....!!!!!!!!!!!!!!!! 

Demi zarif kalau ibu terpaksa berkorban ibu sanggup.......

1 comments:

rad said...

aku ni sll tinggal ketapi....knp yerk ank ko? ape2 pun aku rasa btl gak jiran ko kt. Klu pendapatan suami ckp rasa xde mslh ko berhenti. Tp klu sblknyer...ko bawa2lah berbincang...semoga mendapat kata sepakat bersama si suami....