“biar kite mencari kerja...jgn kerja mencari kite”


kerja itu ibarat satu ibadah yang harus kamu lakukan dengan penuh keikhlasan tanpa sebarang paksaan... “mesyuarat tergempar” yang kami lancarkan membawa seribu erti yang sangat mendalam.....yang berat sama dipikul dan yang ringan sama dijinjing.....kalimah yang sangat bermakna jika seseorang itu memahami dengan lebih mendalam....aku ??????????? emmm bukan x faham.....maksud yang tersirat dalam “meeting” tersebut....tapi aku cukup mengerti dengan keadaan yang berlaku disekeliling aku....

2 comments:

jagoan said...

saya tak mau komen,
saya cuma mahu tinggalkan puisi di sini bertajuk 'tergigit cili' untuk pembaca blog ini. Saya ulang, pembaca.

tergigit cili

tiada bahasa paling tepat
menterjemah pedas tanpa berungkap
melainkan pernah tegigit cili.

Tajam pedasnya pengalaman
mengekal kelangsungan ungkapan
melampaui hakikat makna kata.
Tidak terukur sekadar pandangan
melainkan apabila pernah merasakan.
Bahasa manusi tidak pernah cukup
melainkan diimbang pengalaman,
menjadi terbaik guru
menyatakan sebenar maksud
menterjemah sebenar perasaan.

Demikian mahal pengalaman
walau sekadar pernah tergigit cili,
pedasnya jujur menggigit perasaan
dan menterjemah sebenar kehidupan.


.

ha_si_na said...

sya suke sajak anda.....